неділю, 27 квітня 2014 р.

Урок з курсу "Я і Україна" на тему "Смачні овочі для нас – вірні друзі повсякчас!"


Мета: розширити знання дітей про овочеві рослини, ознайомити з їх історією, значенням для людини; допомогти набути знань і навичок, необхідних для сьогоднішньої та майбутньої трудової діяльності; розвивати та коригувати пам'ять, спостережливість,  інтерес до читання книг про   овочі; прищеплювати відчуття смаку до пошукової  та дослідницької роботи; набуття певного життєвого досвіду; виховувати любов і шану до рідної землі та її трудівників.
Тип уроку: нестандартний (систематизація й узагальнення знань)
Форма уроку: віртуальна подорож
Обладнання: Виставка композицій з овочів  «Щедрі дарунки осені»; виставки розмальовок «Улюблений  овоч»  із написаними на них загадками; записи мелодій: А.Вівальді, «Пори року» («Осінь»), П.Чайковський, «Пори року» («Жовтень»).

Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
2. Психологічне налаштування на урок
Вправа «Подаруй усмішку»
Ми візьмемося за руки,
Веселіше стане нам,
Бо у школі всі ми друзі,
Усмішки даруєм вам!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності та оголошення теми, мети, завдань уроку
 Вступне слово вчителя
   Діти, у нас  незвичайний урок, а проведемо ми його у вигляді віртуальної подорожі. Куди помандруємо ви дізнаєтеся трішки пізніше. Сьогодні ми починаємо цікаву, творчу та пізнавальну колективну справу - проект, яка називається «Смачні овочі для нас – вірні друзі повсякчас!»
(Показ слайду №1)
Моїм помічником на уроці буде дуже розумний хлопчик, який живе в кожній книжці.(Вчитель розгортає велику книгу, з’являється хлопчик).
-         Давайте привітаємо хлопчика Читайлика! Він буде завжди допомагати вам пізнавати цікавий світ та розгадувати його таємниці. А прийшов він не один, а зі своїми друзями. (Слайд №2, Овочі)
"Чи є життя без овочів ?", - дуже смішне і по-дитячому дурне питання. Бо уявити наше життя без цих соковитих, ароматних, а плюс ще до всього, і корисних продуктів, таких як овочі  зовсім неможливо. Тому, всі поради експертів по здоровому харчуванню говорять про те, що овочі  в нашому раціоні повинні бути присутніми в обов'язковому порядку. Але для цього ми
повинні знати про них все і переконатися, що вони дійсно корисні  для нашого організму. Над цими головними питаннями ми будемо працювати в ході нашого проекту. Тож час пізнавати нове та цікаве з Читайликом.
ІІІ. Відтворення та корекція опорних знань
-         Чому саме овочі стали об’єктом нашого пізнання?
Бо саме зараз прийшла чарівна пора збору врожаю.
-         Яка пора року зараз господарює? (Слайд №3)
Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить.
Сонце вже не припікає.
Коли, дітки, це буває?
Цікавинка від Читайлика
Слово  “осінь”  давнословянське. Воно означає “час жнив”.
   Осінь нагадує вередливу царівну, котра  то  теплом  повіє,  то  щедрі дарунки    принесе, а   то   й   може закапризувати чи заплакати, немов оте мале дитя.
Учитель: - Уважно роздивіться овочеві композиції у вас на столі.
(Діти розглядають дарунки осені – овочі, на столі)
Щоб пізнати світ нового треба не забувати того, що знаєш.
Створення «асоціативного куща»
Вправа «Допоможи їжачкові»
   Біг додому у тепленьке кубельце їжачок. Так поспішав, що розгубив всі свої голочки, які його захищають від ворогів. Що ж робити їжачкові? Хто йому допоможе?
Діти, давайте рятуємо їжачка. Для цього вам потрібно дати правильні відповіді на запитання. Як гадаєте, впораємося?
-          Де ростуть овочі?
-          Які овочі?
-          Чи мають овочі насіння?
-          Як доглядають за овочами?
-          Що потрібно для росту овочей?
-          Чим корисні овочі?
Учитель: Їжачкові ми допомогли. Знання свої по зернинкам зібрали. Час доповнити новими та цікавими. Читайлик запрошує нас до своєї бабусі на город, де ви пізнаватимете чудовий світ наших друзів овочів та їх важливе значення в житті людини.
ІV. Узагальнення та систематизація знань
                    1.    Робота з презентацією «Новини з бабусиної грядки про щедрий урожай».
2.     В ході презентації вчитель веде бесіду з учнями та словникову роботу (де потрібно пояснює значення слів).
3.     Після слайду №12 проводиться фізкультхвилинка «Бурячки»
(Слайд №13).
В мами дочки і сини
(присідають і роблять рухи пальчиками «сіють»)
сіють,сіють бурячки.
Уродили бурячки
Всі великі – отакі !
(підводяться . показують розмір бурячків)
А тепер їх час зібрати,
(нахиляються, «виривають бурячки» )
Із земельки виривати.
V. Засвоєння знань, умінь та навичок на основі широкої систематизації

1.     Бесіда за змістом презентації.
-         Який овоч означає «ослячий огірок»?
-         Про який овоч йдеться мова в фізкультхвилинці, яку ми проводили?
-         Від якого овоча ми плачемо?
-         Який овоч ми називаємо «другим хлібом»?

2.     Дидактична гра «Зварим борщик» (Слайд №30)
Все бабуся показала
І цікаво розказала.
А тепер настав той час,
Борщ зварити для всіх нас.

Підкажіть, любі малята,
Овочі які мені взяти?
Робота в групах.
(Діти з овочів на столі вибирають тільки ті, які потрібні, щоб зварити борщ)
Перевірка виконання роботи та підведення результатів.
Щоб поїсти борщику,
Зварим ми їх у горщику.
3.     Розвивально-корекційна гра з прищіпками «Вершки та корінці»
(Учням треба за допомогою прищіпок доповнити потрібну частину овоча).
Урожай ми прибирали
І бадилля  обірвали.
Ми листочки знайдемо -
овочі пізнаємо.

 
-         Яку частину цих овочів ми вживаємо в їжу?

VII. Підсумок уроку
Учитель: Вітаміни та їх роль в житті людини давно цікавлять вчених. Кожен з овочів , кожна чашка соку приховує величезне багатство вітамінів та поживних речовин. Вони зміцнюють організм, наповнюють енергією і життєвою силою.
Спасибі вам, бабусю,
за ваші добрі руки,
які все це зростили!
За цю смачну науку,
за ці знання цікаві,
Які від вас пізнали!
-         Про який важливий продукт у харчуванні людини ми говорили на уроці? 



Загадки з бабусиної грядки

Немає коментарів:

Дописати коментар