пʼятницю, 26 серпня 2011 р.

Овочеві загадки

* * *
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?...
(Гарбуз)

*** 
Що то за голова,
Що лиш зуби й борода?
(Часник)

* * *
Маленька, червоненька,
Із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають.
(Редиска)

* * * 

Під землею птиця кубло звила
І яєць нанесла. 
(Картопля)

***
Я росла в темній темниці,
Як зросла - взяли в світлиці.
З мене шкуру всі деруть,
Мене варять, мене труть,
Пироги з мене печуть.
Відгадайте, хто ж я є,
І назвіть ім'я моє.
(Картопля)

*** 
Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)

* * *
Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає.
(Цибуля)

* * *
Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий?
(Огірок)

* * *
В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець? .
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю.
(Буряк)

* * *
Некрасива, шишкувата,
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп'ята:
— Ну й розсипчаста, смачна!
(Картопля)

* * *
Без рук, без ніг,
А в'ється, як батіг.
(Квасоля)

* * *
Хто хустиночку свою
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має?
(Капуста)

* * *
На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …
(Огірки)

* * *
Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте.
(Цибуля)

* * *  
Той, хто їсть його, той знає –
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа.
(Цибуля) 

* * *  
В діжці ми їх засолили,
А тоді всю зиму їли.
Солоненькі та хрумкі
З пухирцями _ _ _ _ _ _.

(Огірки) 

* * *   

Як миша хвостик довгий маю,
Та я з городу не тікаю.
З мене зробити кожен рад
Корисний та смачний салат.

(Редиска) 

* * *    
Він овальну форму має,
На городі виростає.
Ґадзині його консервують,
І рагу смачне готують.
Цей фіалковий пан –
Тонкошкурий _ _ _ _ _ _ _ _.

(Баклажан)

* * *    
З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
В пирогах мене печуть
І в салат мене січуть!

(Капуста)


***
Куля з безлічі листочків,
Ще й стирчить на ніжці.
Садять в декілька рядочків,
Квасять потім в діжці... 
(Капуста)  

* * *    
Борщ із нього варить ненька,
В нього шкурочка тоненька,
Солодкуватий він на смак,
Фіолетовий _ _ _ _ _.

(Буряк)

* * *   
Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно:
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину.
Хай корисну з’їсть _ _ _ _ _ _ _ _.

(Морквину)
* * *  
Ця широколиста пані
На землі і на паркані.
У стручки, як у торби
Заховала всі скарби.

(Квасоля)
* * *  
У землі вона зростає
І брунатний колір має.
Її смажать і печуть,
Її варять і товчуть.
Овоч цей всі люблять дуже,
Як же він зоветься, друже?

(Картопля)

* * *    
В сукні зеленій стоїть на городі,
Дуже дивуються всі її вроді.
Коси довгі, зуби білі,
Хто ж це є в самому ділі?

(Кукурудза)

  * * *  
Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі.

(Помідор) 

   

***
На городі молода
Пишні коса розпліта,
У зеленії хустинки
Золоті хова зернинки.

(Кукурудза) 

***
Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі.
(Морква) 

*** 
Він довгастенький, зелений,
Заховався під листки.
А всередині у нього
Сплять малесенькі синки.
(Огірок) 

*** 
Я маленький хлопчик,
Як у мишки хвостик,
Червоненький я на вроду,
Хочу в борщик з огороду.
*** 
Сам червоний, а чуб зелений.
(Буряк) 

***
 Хто своє біленьке личко
Влітку закриває
І по двадцять хусточок
На голівці має?
(Капуста) 

***
Cидить баба на грядці,
В сто сорочок одяглась.
Ціле літо достигає,
До нас в борщик поспішає.
(Капуста) 

*** 
У зеленій оболонці, 
я в середині - як сонце.
(Кавун) 

***
Стріли випустив у небо,
Сам захований в землі.
Знає: всім на зиму треба
Його зубчики малі... 
  (Часник) 

***
Одягнулася в лушпиння,
Заховалася в землі.
Буде потім на насіння,
Буде з салом на столі...
(Цибуля)

***
На кущі живе не сам -
Є у нього братики.
Добрий у томати нам,
У борщі, салатики...  
(Помідор)

***
Є солодкий, є гіркий,
Різні форми має.
Є худий, а є товстий,
Кожний його знає!..
(Перець)  

***
Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно:
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину.
Хай корисну з’їсть...МОРКВИНУ...


***
Навесні кладемо в ямку,
Восени збираємо.
У супи, борщі, солянку
Цілу зиму маємо...
(Картопля) 

***
Ріс на грядці молодець.
Хап за чуба, — та й кінець,
бо без нього, кажуть люди,
борщику у нас не буде... 
 
(Буряк)  

***
Ця широколиста пані
На землі і на паркані.
У стручки, як у торби
Заховала всі скарби...

(Квасоля) 

Немає коментарів:

Дописати коментар