понеділок, 18 січня 2016 р.

Творчий проект "Смачні овочі для нас - вірні друзі повсякчас!"


Фоторепортаж з ярмарку


Фоторепортаж з ярмарку


Позакласний захід. Ярмарок "Овочевий калейдоскоп"


Уроки з курсу "Я і Україна" та трудового навчання, проведені в межах проекту


Корекційно-розвиваюча гра "Допоможи Незнайкові"


Збірка "Народ скаже, як зав'яже". Усна народна творчість на овочеву тематику


В гостях у пана Майстрилка (овочеві поробки)


Театралізована вистава "Як Гарбуз собі пару вибирав"


Книга сімейних кулінарних рецептів "Овочева смакота"


Підготовка до виставки розмальовок та малюнків


Наша дослідницька робота в проекті


неділю, 17 січня 2016 р.

Творчий проект "Смачні овочі для нас – вірні друзі повсякчас!” (оформлення проекту)


Tворчий проект "Смачні овочі для нас – вірні друзі повсякчас!”

Ярмарок "Овочевий калейдоскоп" (позакласний захід)


ярмарок Овочевий калейдоскоп.zip на uafile.com.ua

Результати впровадження проектної технології в спеціальній школі-інтернаті з дітьми, що мають особливі потреби

   У роботі з дітьми, що мають особливі потреби, для мене, вчителя-дефектолога, проблема створення «ситуації успіху» для вихованців стала фундаментальною. Головне в моїй педагогічній діяльності, як зазначав ще В.О. Сухомлинський, «дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здатні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися». Важливим знаряддям в рішенні цієї проблеми став метод проектів, який дає можливість залучити до цікавої творчої роботи, створити будь-якій дитині «ситуацію успіху», відчути радість пізнання та віри в свої сили. Їм дуже необхідно навчитися усвідомлювати себе особистістю, опанувати навички безконфліктної поведінки. В основі проекту - розвиток пізнавальних, творчих навичок, вмінь, що потребують конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі; розвиток критичного мислення; формування умінь самостійно набувати нові знання та поєднувати їх в єдину систему.
   Примушування до навчання не дає результатів. Але ще Анатоль Франс сказав: « Щоб перетравлювати знання, треба поглинати їх з апетитом». Для успішного навчання дорослі мають перетворювати свої вимоги на бажання дітей.
   Необхідно, аби кожна дитина впродовж дня відчувала успіх і переборювала труднощі. Однак у жодному разі не можна допускати, щоб труднощі призводили до виснаження чи стресу.
   Здатність розвиватися властива кожному малюкові, навіть тому, чия нервова система зазнала серйозних ушкоджень. Потрібні лише бажання і вміння адекватно допомагати. І якщо постійно втілювати в життя незаперечну істину, яка говорить про те, що не можна зробити дитині більшого добра, ніж навчити її в усіх життєвих ситуаціях не бути безпорадною, вміти жити серед людей і задовольняти свої потреби – наша місія педагога буде виконана.
   Ми вирішили застосувати в роботі новий для наших учнів метод – метод проекту, який є вагомою сходинкою на довгому шляху розвитку та соціалізації особистості дітей з особливими потребами.
   Проектувати в навчально-виховному процесі – значить створювати розвивальні ситуації, усувати негативні чинники або такі, що заважають цьому процесу. Цілеспрямована робота над проектом дає змогу підвищити рівень згуртованості та інтеграцію в учнівських колективах, позитивно впливати на життєву активність більшості школярів, започатковувати корекцію вад особистісного розвитку. Реалізація проекту – це:
·        перехід до нової соціально-інноваційної філософії спеціальної шкільної освіти;
·        перехід спеціальної школи на принципи діяльності комунікативно-активного навчального закладу;
·        формування розвиненої життєстійкої, життєздатної, життєтворчої особистості;
·        створення інноваційного освітнього середовища як засобу інтеграції спеціальної освіти;
·        забезпечення освітніх потреб кожного учня з особливими потребами в соціуму;
·    реалізація нової моделі корекційного вчителя-партнера, здатного виконувати роль соціального педагога.
   Цікавою і творчою, як учнів так і для інших учасників, стала робота над проектом «Смачні овочі для нас – вірні друзі повсякчас!» Під час вивчення теми «Здоров’я та харчування» з курсу «Основи здоров’я» учні 2-3 допоміжних класів знайомилися з основами повноцінного харчування і основними групами корисних продуктів харчування, серед яких вагоме місце відведено овочам. Над цією справою ми працювали майже два місяці. Починаючи роботу, я знала, що діти мають малий обсяг знань, не вміють оцінювати свої сили, не мають досвіду самостійної роботи. Тому впродовж усього проекту я планувала й координувала діяльність учнів, допомагаючи їм у пошуку джерел інформації, необхідних для справи; коригувала їх дії ; підтримувала та заохочувала; виводила на пошуки спільної мови і порозуміння, доброзичливості й результативного спілкування під час клопіткої репетиційної роботи; спільно з учнями організовувала презентацію проекту.
      Проект було виконано успішно, поставленої мети – досягнуто, адже справа була цікавою та захопливою, дала нагоду проявити творчі здібності кожному учаснику. Завдяки цьому діти відчули радість спільної праці та задоволення захоплюючою діяльністю.